Judith-Rosa.reismee.nl

23 april 2012

23/4

Gisteren sliepen we beide om 20:00 uur. Ik werd om 03:15 even wakker maar kon gelukkig weer snel in slaap komen. Rosa bijna klokje rond geslapen. Vanmorgen zijn we eerst naar onze Belgische hostess gegaan. Gisteren hadden we al wat voorlichting gehad. Meestal heb ik het niet zo om dat soort reisadviseurs, maar deze is echt aardig. Ze is eerlijk en grappig. We hebben een excursie geboekt. Eigenlijk is deze echt voor Rosa, ze gaat zwemmen met dolfijnen. Donderdag gaan we. Er zijn meerdere parken die dit pakket aanbieden echter de parken waar ze het meest aan promotie doen raadde onze hostess af. Deze zijn door greenpeace op de zwarte lijst gezet. Dieren worden mishandelt. Mmm daar houden wij niet van. Ik heb haar gevraagd waar het Hardrockcafe was omdat ik Claudia wil zien en spreken. Zij kende de manager daar en heeft wat heen en weer gesmst met hem, maar de enige Zwitserse die daar werkte was ene Robin. Later kwamen we erachter dat ik misschien het HardrockHOTEL bedoelde. Ik ga het checken Marliese. Dat ligt hier wel wat verder vandaan. Ga eens kijken of we daar met zo’n wawabusje mee naar toe kunnen. Er zijn ook gratis busjes die rijden naar bepaalde bestemmingen, maar dan is het eerst stoppen bij een souvenirs winkel. En natuurlijk moet je dan wat kopen. Wij hebben vandaag op het strand wat leuke cadeautjes voor thuis gekocht. Ze spreken daar ook Engels maar dat lukt mij gewoon niet. Ik ga automatisch op de Spaanse tour. Ik heb mijn best gedaan om een goede prijs te krijgen. Pfff dat viel nog niet mee. Het is niet super goedkoop daar maar heb wel echt de sieraden met de echte stenen. Hij stak ze in de fik om te laten zien dat het geen plastic was.

We sloten af met een goede deal en we waren vrienden.

Daarna zijn we langs het strand richting het natuurreservaat gelopen. Voorbij de hotels. Daar waar ze een 2 minuten durende opname hebben gemaakt van Pirates of the Carribean 2. Flinke wandeling van 45 minuten. En toen nog terug. Voor Rosa afzien. Ik heb morgen spierpijn in mijn kuiten van het lopen in het zand en door de zee. Wat overigens geen straf is hier. Ik kom weer wat meer te weten over de mensen die hier werken. Gewoon door te vragen en te praten. Vanmorgen een tip op het kussen achtergelaten. Je wordt er voor beloont zei de hostess. En het klopte. Een prachtig knutselwerkje van handdoek met bloemetjes. Hier moeten ze het een beetje van hebben. De eigenaren weten dat ze tip krijgen en daarom verdienen ze ongeveer 300 euro per maand. Dat is niet veel maar ze krijgen kost en inwoning. Ze kunnen dus sparen. Met de tips van de toeristen kunnen ze hun familie onderhouden. Ik geef liever aan deze mensen dan aan het resort.

Zojuist hebben we nog even in onze jacuzzi in de achtertuin gelegen. Ik gaf Rosa de opdracht twee ananassapjes te bestellen in het Spaans. Helemaal goed gegaan.

Wat is het hier toch genieten. Ik laad weer wat foto’s op. O ja ik kan hier geen geld uit de muur trekken. Dat geld alleen voor de ING bank. De bank was bang voor skimmers (fonetisch) hier op de DR, gelukkig kun je wel betalen met de pas. Niet dat ik dat zo nodig heb, maar cash is wel handig als je wilt reizen. We moeten het doen met wat we hebben. En dat gaat ons lukken.

Reacties

Reacties

su hermano

Buenos días querida Judith y Rosa,

He leído con gran placer su informe de las vacaciones, espero que realmente disfrute. se echó a reír, porque la mamá (Judith) tuvo que ser recordado por Rosa, que están de vacaciones y no tiene que preocuparse por las cosas pequeñas que no van bien directamente.

Me pregunto cómo Rosa encontró a nadar con los delfines y espero que las fotos.

mucho amor Brian y Chantal, Naud en Jelte

omie en opa

Lieve schatten wat fijn dat jullie genieten ,en Rosa tussen de dolfijnen geweldig voor haar om dat mee te maken ,wij genieten mee op afstand ,en hebben jullie al van die heerlijke olijven gegeten? dikke knuffel Omie en Opa

harriet

wij zijn jaloers hier.... maar we verheugen ons op de leuke verhalen van het zwemmen met dolfijnen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!