Judith-Rosa.reismee.nl

Eindelijk zijn we er.

Zo de eerste uren zitten erop op Dominicaans grond. De reis was best wel zwaar. Ik heb mij hier best in vergist. Na opstijgen moesten we al snel weer landen in Basel. Daar stapte nog 200 andere passagiers in. Dat was dus even wachten op bijtanken en inladen van koffers. Toen was het nog 10 uur vliegen. Helaas is het na het landen niet direct de bus in en naar plaats van bestemming. Nee eerst moest er een toeristenkaart gekocht worden. Daarvoor sta je in een lange rij. Vervolgens loop je 5 meter en lever je deze in. Ik werd naar een apart loket begeleid en mij werd gevraagd waar de vader van Rosa was. Ik dacht even omg begint het nu al. Ik in mijn beste Spaans kletsen met de vrouw en begreep er eigenlijk niets van. Zij zei dat het een cadeautje was een souvenir. Ik moest vertellen hoe oud Rosa was en waar we vandaan kwamen. Ik kreeg een papiertje mee en moest dat bewaren zei ze. Vreemd vreemd vreemd. Ik heb dat formuliertje vanmorgen bekeken en daar stond op dat Rosa uit Zwitserland komt. Dat ik wel haar moeder ben. Nou ja vaag. Rosa zegt mam laat het los we zijn op vakantie. Ze heeft gelijk.

Weer 30 meter verder in de rij voor onze transfer. Dan naar de bus. Rosa moest heel nodig plassen maar ik twijfelde of we nog tijd hadden voor een sanitaire stop, dat kon gelukkig. De busrit duurde een half uur en dan was het weer inchecken. Weer wachten. Rosa was misselijk van vermoeidheid en ik werd lichtelijk agressief. (het kostte mij moeite mij in te houden). Goed sleutel gehad dan kunnen we nu eindelijk naar bed. Nee eerst even in een terreinwagentje alle koffers proppen. Dan weer wachten. Gelukkig bereiken we dan toch eindelijk ons villaatje. De mannen roepen nog je hebt een jacuzzi in je achtertuin. Ja, ja… Maar vandaag bleek toch echt dat dit waar was. We hebben slecht geslapen. Waren om 5 uur al weer wakker en konden niet meer slapen. Om 7 uur zaten we aan het ontbijt. Wat ik allemaal nog heb kunnen doen in de tijd tot het 11 uur was, is mij een raadsel. Ik heb een vreselijk jetlag. Dacht altijd dat het op de terugreis was. Maar helaas. Toch geniet ik enorm. Het is hier heerlijk. Super schoon heel en mooi. Het park heeft veel vogels die vrij in de natuur leven. Van pauwen tot flamingo’s. Kippen en eenden, reigers en iets wat leek op een ijsvogel. Ik kijk mijn ogen uit. De mooie palmbomen. De tropische temperatuur. Het witte strand. Ik droom.

De adapter die ik van Sylvia en Ger heb geleend werkte niet. De stekker van Nederlandse kant past er niet in. Heb net eentje gekocht van 4 dollar die werkt! Jippie. Er is ook Wifi maar dat wil niet zeggen dat het werkt. Paar keer proberen en dan op goed geluk. We kunnen wel betaald internet krijgen maar zeg ik ga toch niet 15 dollar per dag betalen voor iets wat op dit moment als prioriteit nummer 0 staat. We proberen de gratis wel.

Vanmorgen zag ik in de folders de excursies. De goedkoopste is 75 dollar. (en die is naar de stad Santo Domingo, staat niet op mijn lijstje) Vanmorgen moesten we schuilen voor de regen. Het schijnt hier elke dag te regenen. Gewoon even een bui en dan weer verder. Geen probleem. Maar ik stond onder het afdak van de mannen die excursies aanboden. Hij begon natuurlijk al met Hola Princesa.....(tuurlijk dacht ik). Dus ik dacht nee Je hebt vannacht allerlei gesprekken in het Spaans geoefend, kom op). Dus ik raak aan de praat. Vertel over de excursies niet te betalen. Hij vraagt met wie heb je dan gepraat. Ik zeg met niemand dat staat gewoon in de map van Arke. Dus hij zegt we kunnen onderhandelen. Wat wil je. Ik vertel hem wat we ongeveer willen. Hij kreeg telefoon en wij weg. Ik dacht mooi laat hem maar lekker zijn netwerkje al vast gaan uitzetten. Ik klets gewoon wat met die Dominicanen en probeer er een mooi excursietje uit te slepen. En ik betaal pas achteraf. Ha, ha…………..komt wel goed geloof ik.

Nu even lunchen met Rosa en wordt vervolgd.

Nou goed dat de wifi het doet. Heb tip van Marliese. Dus ga Claudia opzoeken. Die kan mij wel leuke tips geven. Met haar was ik ook jaren geleden meegegaan samen met Marliese naar Saona. Zou ze mij ook nog herkennen? We gaan het zien.

Groetjes van ons uit het heerlijke tropische oord.

Reacties

Reacties

Harriet

Leuk hoor, ik zie het al helemaal voor me: jij kleppen met rondrennende kippen en de zwitserse schone Rosa relaxen onder de palmboom!

Amaryl

Hoi leuke dames

Rosa heeft natuurlijk weer gelijk; relax! geniet!
En ik ben benieuwd wat je er voor geweldige excursie uit gaat slepen...
Heel veel plezier,
groetjes,
Amaryl

Marije

Hola,

Klinkt heerlijk allemaal en wat de terugreis betreft lekker naar je dochter luisteren, loslaten en genieten! Zijn jullie nu al een beetje uitgerust?'Heb je t mannetje van de excursies nog weer terug gezien? Al je charmes in de strijd gegooid?
Ga 2 x per dag bij je diertjes kijken en heb er vanavond een uur zitten tutten. Minoes is erg aanhankelijk, Coco laat zich onder zijn kinnetje aaien, Puck pakt alleen het eventuele lekkers aan en vliegt weer in het huisje, Noodle zie ik niet maar eet wel alle snoep en groente op die ik met hem deel en Mentos is echt een topper. Op wat voor tijd ik ook kom hij komt altijd ff zijn eierdoos uit voor een babbel en een knuffel. Nee ik ben de vissen in de vijver niet vergeten. Alles gaat goed hier al is het natuurlijk wel gezelliger als jullie straks weer thuis zijn. Geniet van al het moois en het lekkere weer . Liefs Marije

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!